DEPO2015

Facebook Twitter Youtube Instagram

Festival FUTURE GATE: Utajení bohové

Maminky nám vždycky říkaly, ať nemluvíme s cizími lidmi. A co teprve pozvat si cizince k sobě domů? Nedělejte to, protože to může špatně skončit. Režisér Chino Moya se dosud věnoval především tvorbě hudebních videoklipů; stojí například za klipy pro kapelu Years & Years nebo zpěvačku St. Vincent. Jeho celovečerní prvotina Undergods je potemnělou mozaikou několika lidských osudů, která diváka provádí různými kouty dystopické Evropy. Snímek působí jako zmatený, až nepříjemně realistický sen, ze kterého se nemůžete probudit. Jeho tíživě blízká a v mnoha ohledech autentická atmosféra vás pohltí.

Start: 16.10.2021

Time: 21:00

Tickets online

Cena 120,-

Místo: DEPO2015 / sál Klempírna

Vstupenky v předprodeji ZDE.

Aktuální bezpečnostní opatření a podmínky pro vstup na akci najdete ZDE.

Exhibitions

Prodloužená výstava s novými díly Quattro formi Veroniky Drahotové, Jitky Nesnídalové, Nikoly Semotánové a Evy Vlčkové prozrazuje již svým názvem, že jde o čtyři umělecké individuality, které ovšem i přes rozdílnost forem vyjádření, spojuje experiment a humor. 

Na výstavě představí umělkyně především svou aktuální tvorbu, která se u Drahotové a Vlčkové ubírá směrem abstrakce, zatímco Nesnídalová a Semotanová zůstávají u konkrétnějších námětů, ať již v malbě či objektu.

Veronika Drahotová se ve své tvorbě věnuje široké škále uměleckých médií od malby, fotografie a videa až k performance a instalacím. Na výstavě prezentujeme malířskou polohu umělkyně v podobě pláten cyklu Hyper Saturation z roku 2019. Malba je nejvýraznějším projevem Drahotové již od doby studia na pražské Akademii výtvarných umění, kde absolvovala ateliér Jiřího Davida. Dnes je autorka také členkou skupiny performerů s názvem Die Früchte, která se ve svých vystoupeních zabývá především zásadními sociálními či environmentálními otázkami dnešní doby.

Jitka Nesnídalová prošla na Akademii výtvarných umění v Praze malířskými ateliéry Zděňka Berana a Michaela Rittsteina, ovšem absolvovala v Intermediální škole Milana Knížáka. Tato zkušenost se projevila ve variabilitě výtvarného projevu i v manipulacích s obrazem, přetvářeným v objekt, a naopak. Časté zobrazování sebe sama a stylizace do různých podob je kontemplací nejen nad vlastními prožitky, ale také vhled do existenciální nejistoty mladého člověka. Na výstavě jsou autoportréty prezentovány v kombinaci s architekturou míst, které malířka procestovala.

Nikola Semotánová ve své tvorbě zpracovává témata ekologie, recyklace, otázky konzumu, postavení žen ve společnosti či mezilidské vztahy a vrací se ke zkoumání počátků konfliktů mezi lidmi, kořenů nenávisti a rivality mezi národy i krutosti a brutality válek. Studium ateliéru Kov a šperk u prof. K. V. Nováka na pražské Uměleckoprůmyslové škole přispělo k autorčině neustálému hledání nových forem výtvarného vyjádření. Tak se v díle Semotánové setkáme s objekty z nejrůznějších materiálů, z nichž v současné době převažuje plast i dlouhodobá záliba v médiu cédéček.

Eva Vlčková je absolventkou ateliéru malby Vladimíra Skrepla na Akademii výtvarných umění v Praze. Dnes se kromě vlastní tvorby zabývá pedagogickou činností (SUPŠ Zámeček v Plzni) a restaurováním (např. Velká synagoga v Plzni). Jemnými přechody mezi realistickou malbou a abstrakcí zachycuje proměny atmosféry a fragmenty různých fází dne na jednom plátně. Specifikem tvorby Vlčkové je také noční malba bez umělého osvětlení a několik let se zabývala projektem společných plenérových maleb více autorů.

Kristýna Jirátová, kurátorka výstavy

Vstup zdarma. 
Každý den 10 - 18

8.12. - 28.1.2022

Events

Eliška Podzimková, Anna Niklová, Anna Borovičková Ročková, Petr Hricko. Čtyři mladí umělci přijali nabídku společnosti Člověk v tísni a vytvořili osobitá díla reflektující téma změny klimatu – problém, kterým se Člověk v tísni denně zaobírá ve světě i v České republice.

Výstava KRAJINOSKOP je součástí celoevropského projektu Jedna planeta pro všechny. Premiéru měla 20. září v Praze na Národní třídě u otočné hlavy Franze Kafky, odkud se postupně přesouvá do dalších českých měst.

Cílem výstavy KRAJINOSKOP je upozornit na to, že jsme všichni přímými svědky dopadů změny klimatu a špatného zacházení s krajinou. K dlouhodobé nápravě však nestačí jen působit v ohrožených komunitách a rozvojových zemích, stejně tak je potřeba informovat a vzdělávat o příčinách problémů a jejich řešení ve vyspělých zemích. Proto Člověk v tísni v České republice dlouhodobě podporuje environmentální výuku a věnuje se podpoře aktivních občanů (např. v rámci soutěže Gratias Tibi).


Dále se soustředí na osvětu a komunikaci s veřejností včetně různých způsobů, jak předávat vědecká fakta. V rámci Krajinoskopu mladí čeští umělci představí své vnímání proměny krajiny a umožní návštěvníkům vlastní osobní náhled na tento globální fenomén. Instalace Krajinoskop navazuje na streetartovou intervenci „Tváře klimatické změny,“ kterou realizovala kreslířka Toy_Box.

„Prostřednictvím umění chceme poukázat na realitu a závažnost probíhající změny klimatu a jejích dopadů. Myšlenka, která stála za vznikem Krajinoskopu, je popsat prudké změny, které můžeme pozorovat v našem okolí okem mladého umělce. Ať už jde o výstavbu hotelu na místě, kde stál hluboký les, nebo dopady dlouhého sucha, rychlost, se kterou se naše životní prostředí proměňuje, pozoruje každý člověk na této planetě,“ přibližuje Jakub Zelený z Člověka v tísni

Výstava je součástí evropského programu DEAR, který je zaměřen na osvětu a vzdělávání evropského publika v otázkách cílů udržitelnosti (SDG´s) a změny klimatu.

Více informací o programu DEAR naleznete na www.dearprogramme.eu

Projekt 1Planet4All je financovaný z prostředků Evropské unie.
--------------------------------------------------------------------
Anna Ročková - Anna Ročková žijící, koláže lepící, studující, pracující v Brně. Od studia na divadelní fakultě se odklonila k umění výtvarnému. Ulepená vznikl jako pseudonym při prvních slepených kolážích během studia střední školy. Postupem času začala svou tvorbu prezentovat na Instagramu (@ulepena) a dospělo to až k tomu, že ještě tento rok bude vydávat knihu svých autorských


Eliška Podzimková - Eliška Podzimková je česká animátorka, ilustrátorka, fotografka a umělkyně všeho druhu nyní žijící v Praze. V roce 2014 absolvovala Filmovou Akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Nejen díky svému profilu na instagramu @AnimateNY (nyní www.insatagram.com/eliskap) získala uznání za mořem v USA. Splnila si svůj sen a žila a tvořila ve svém nejoblíbenějším městě – New Yorku.
 

Více informací ZDE.

Přeneste se v čase o více než 150 let a vydejte se po stopách historie industriálního areálu DEPO2015.

Otevření nové Industriální stezky v DEPO2015

21.11.1869 otevírá podnikatel Hugo Jelínek na levém břehu řeky Radbuzy nový cukrovar a začíná tak psát zajímavou a mnohdy pohnutou historii rozsáhlého areálu mezi dnešními ulicemi Cukrovarská a Presslova.

Od cukrovaru přes infekční nemocnici, opravny a depo dopravních podniků až po současné kulturní centrum DEPO2015, Centrum robotiky a další organizace, které zde sídlí, dokazuje areál, že je po generace důležitou a živou součástí města Plzně. Přesně po 151 letech se veřejnosti otevírá možnost nahlédnout do historie tohoto areálu prostřednictvím Industriální stezky, která poutavě a v souvislostech přibližuje architekturu, významné podniky a události tohoto místa. Celá stezka sestává z celkem 6 označených zastavení, kde si návštěvníci pomocí QR kódu budou moci přehrát krátká videa o daném místě. Průvodcem ve videích je vždy nějaká historická osobnost, která s danou lokalitou úzce souvisí. Návštěvníci se tak mohou setkat mimo jiné s inženýrem Smolou, Františkem Křižíkem, s již zmiňovaným podnikatelem a vlastencem Hugo Jelínkem a mnoha dalšími osobnostmi úzce spojenými s průmyslovým dědictvím města Plzně.

„Industriální turismus je jednou z významných rozvojových aktivit turistického ruchu jak Plzně, tak celého Plzeňského kraje. Rozšiřování a odhalování tohoto potenciálu nám dává další možnosti vytvoření nových turistických atraktivit, které jsou jak svojí rozmanitostí, tak svojí koncentrací v České republice jedinečné a mají potenciál oslovit turisty nejen z celého Česka, ale i z blízkého zahraničí, zejména z Bavorska.“ Říká Zuzana Koubíková, ředitelka organizace Plzeň Turismus. 

„Industriální stezka po areálu bývalých dopravních podniků by měla zabavit fanouška architektury, ale i rodinu s dětmi. Stejně tak se snažíme budovat i DEPO2015, kde se stírají hranice mezi žánry a každý slušný návštěvník je tu vítám. Už se těším, až tento nový přírůstek stálé programové nabídky rozšíříme o živé akce. “  říká Jiří Suchánek, ředitel DEPO2015 

„Industriální turismus považuji za důležitý nástroj pro oživení cestovního ruchu v Plzeňském kraji poté, co odezní krize. Jsem moc rada, že se takto připojuje i DEPO2015.“ doplňuje zastupitelka a členka rady pro oblast cestovního ruchu, partnerských regionů, vnějších vztahů a podpory podnikání Plzeňského kraje.

Každý den od 3.1.2022 10 - 22

Stezku je tak možné si v tomto čase projít. Stačit vám k tomu bude jen chytrý telefon a mapka s jednotlivými zastaveními, kterou si můžete vyzvednout na recepci DEPO2015 nebo si ji stáhněte zde pod článkem.  Industriální stezka v DEPO2015 vznikla za podpory Plzeňského kraje.

 

 

Rodinná úniková hra Zdrhni bábě! je prodloužena až do 28. února 2022!

Rezervace termínu a prodej vstupenek ZDE.

Cena pro celý tým (max. 5 osob) 500 Kč. Únikovka je na 60 minut.

Sestavte si rodinný tým a Zdrhněte bábě! v nové únikové hře. Představte si: jdete lesem a narazíte na opravdickou perníkovou chaloupku. Vejdete dovnitř. Ale ejhle, dveře se zabouchnou a co teď!? Musíte se prostě dostat ven dřív, než se vrátí Ježibaba a bude zle. To se vám však podaří jen tehdy, když vyluštíte všechny hádanky a najdete ukrytý klíč.

Více informací o naší nové rodinné únikovce ZDE.

Rezervace termínu a prodej vstupenek ZDE.

Workshops and Courses